27 sep. 2016

Mariefred

I söndags for vi till Mariefred för att avnjuta ett par timmar i denna mysiga stad!
Jag hyser en stor kärlek för Slott och dess pampiga miljöer så ett besök på Gripsholms slott stod b la på önskelistan för dagen.
 

Att göra små utflykter och besöka små mysiga städer hamnar oftast överst på min "hur jag vill spendera en ledig dag"- lista.
 
Älskar att bila och låta allt som finns längs färden styra hur dagen blir. Det kan bli allt ifrån att man ramlar in på någon loppis i något garage eller i en gammal lada till finmiddag på något mysigt ställe som dyker upp. Att ta dagen lite som den kommer.
 

 
Gripsholms Slott är pampigt på både in- och utsidan med en stor innergård täckt med kullestenar.
 


Och en Önskebrunn! Fantastiskt fin står den som en trofé på gårdsplanen precis utanför enten till Slottet.
 

 
Givetvis kastade vi ner varsin slant, slängde en blick på varandra och önskade. Jag undrar vad han önskade. Om det matchade min dröm ;)
 
 
Väl hemma blev det en lugn och skön kväll.
Vi gjorde egen pizza, plockade med tvätt, förberedde inför veckan med barnen och lite annat hemmafix. Avslutningsvis landade vi hemma i soffan framför en film .
 
Perfekt avslut på en lång vecka :)
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar