3 aug. 2016

Vilma Dag

Hej!
 
I lördags hade jag och min Vilma en alldeles egen dag. Vi for till Täby för att hitta en fin skolväska inför skolstarten samt lite annat pyssel som pennskrin och lite fina pennor och suddigum :)
 
Jag kommer själv ihåg när man fick en ny väska och hur man fyllde den med allt möjligt. Att då ha fina suddigum och pennor var viktigt samt en fin skrivbok. Jag har en jättefin skrivbok som jag köpte för säkert ett år sedan och som jag sparat på till Vilmas skolstart. Så den ska hon få nu!
 
Vilma passade även på att köpa fördelsedagspresent till storasyster som snart har födelsedag.
 

Bio har stått långt upp på önskelistan länge nu. Men mitt i sommaren känns det inte aktuellt med bio så det var länge sedan sist.
 
Men efter allt spring i affärerna passade det utmärkt med en bio. Vi såg den Stora Vänliga Jätten. En fin histora som är baserad på en bok skriven av Roald Dahl.
 
Han har även skrivit en bok som heter Häxorna som jag speciellt kommer ihåg att min lärare i skolan läste för oss.
 
Hans sagor är lite läskiga tycker jag. Vilma satt och höll för ögonen vid ett par tillfällen. Men då den har ett sådant fint budskap så blir det läskiga inte läskigt iallafall.
 

 
Här har vi henne! Skoltjejen som börjar 6-års nu i augusti! Bye bye Dagis gården, Hej hej skolgården! Vilma är så redo man bara kan bli! Nya kompisar och nya utmaningar! Helt rätt i tiden och inte en dag för sent!
 
Liten håller på att bli stor hon också.
 
Min Älskade Lilla Vilda Flicka!
Tillsammans med din Storasyster är du det finaste jag vet!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar