4 aug. 2016

Bryggmiddag

Hej Torsdag!
 
Igår tog vi med oss kvällens middag ut och satte oss på en brygga alldeles nedanför där vi bor. Hade sett fram emot en ljummen kväll med vindstilla och spegelblankt vatten. Så blev det ju inte....Kyliga vindar och massa getingar! Hahaha!
 
Stunden tillsammans där var galet mysig men det kändes lite som höst i luften.
 
 
Tommie hade gjort kycklingsallad med bacon, sparris och krutonger som stod klart när jag kom hem från jobbet.
Till det hade han gjort en god dressing på olivolja och kryddor och jag toppade med min och barnens favorit. Kall Advokadosås.
Till det ett glas rosé.
 
 
Det här är livsnjutning för mig! Barnen saknades igår. Hade dem också varit med hade det varit fulländat! Älskar att hänga tillsammans på det här sättet. Ta med sig lite mat och sitta ute och bara vara tillsammans! Kvalitetst- och familjetid när den är som bäst!
 

Vitlöksbröd! Mums!
 

 
Vaxholmsbåten Värmdö passerade vår brygga som ligger alldeles nedanför flickornas skolgård.
Det var länge sedan vi åkte båt till stan nu. På fredag är tanken att T möter upp mig i stan efter jobbet och sedan åker vi båten hem till Vaxholm. Det är en sådan lyx att kunna ta båten till och från jobbet.
 
Den stannar vid Slussen vilket innebär antingen två stationer med T-banan alternativt en promenad genom Gamla Stan innan jag slutligen når kontoret.
 


Ett kvällsdopp kanske? Ser inte allt för inbjudandet ut.....
Tror inte ens att barnen hade hoppat i där....
 

 
Trots kyliga vindar och närgångna getingar tycker jag att vi fick en supermysig stund där nere på bryggan. För mig var det ett skönt avbrott från övriga vardagens jobb.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar