2 juni 2016

Ready for Takeoff

Hej!
 
Allt väl med er? Sommaren står för dörren och det är fullt upp med alla avslutningar åt olika håll. och kanster. Allt ifrån skola och dagis till fotboll och ridning. Lilla V hade sin sommarfest igår. Det rockades fett till Bada nakna ( såklart) och åts grillade hamburgare i den ljumma försommarkvällen. Nu lämnar hon snart dagisgården och släntrar över till Skolan vägg i vägg. :)
 
Liten håller på att ta ett steg in i den stora skolvärlden. Kan knappt fatta att jag snart har två skolbarn! Hänger inte alls med!
 
 
Vilda Vilma i egen designad keps. Den är precis lika färgglad som hennes personlighet är! Här är tjejen som oftast skiner ikapp med solen! Dålig skärpa..jag vet....bilden är inzoomad för att undvika att kompisarna brevid ska komma med. V vill inte alltid att man ska visa henne på bild. Hon ställer gärna upp på att bli fotad, men är också noga med att säga när det är ok att visa bilden och inte. Jag är så glad över att hon har en medvetenhet! Jag fick snällt gå igenom de bilder som jag lagt upp på henne och ta bort en del av dem som hon inte ville skulle visas. Likadant gäller såklart för Julia. Hon däremot är inte lika noga som Vilma. Jag frågar alltid flickorna om det är ok att lägga ut just den bilden jag tänkt publisera.
 
 
Älskar att man kan gå barbent! Lite sol på dessa spirorna tack!

 
Häromdagen fick jag en "bara sådär" present på bussen på vägen hem. Jag tror nog att just dem här "bara sådär" presenterna är bland det bästa som finns. Hade haft en lagom småjobbig dag och möts av det här! Han den där med stort H, han kan han! Så fint och så uppskattat!
Att bara få möta honom vid bussen är stort nog! :)
Just denna boken har jag velat ha länge. Härliga recept, inspiration på platser att besöka samt en härlig mix av flådiga bilder och massa bra tips. Sådant man behöver boosta livet med ibland. Sofi Fahrman är ju en fena på att resa till världens alla platser, avnjuta god mat och gott att dricka samt att hitta dem där gömda pärlorna! Hon kan få vilket litet hak som helst att skina som en nyslipad diamant! :)
 
 
Majoriteten av de recept som finns i boken är ganska enkla att svänga ihop. Inte allt för mycket ingredienser. Sen finns det såklart mer avancerade rätter också.
 
Perfekt Gå bort present istället för en blomma. :)
 
Här får man Mat, resor, Mode och annan härlig inspiration på en och samma gång. Som en Gott och Blandat påse! Den gläntar på dörren till platser man lätt kan drömma sig bort till. Utan några som helst problem!
 
Så dagens tips blir att se till att fånga ett eget exemplar!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar