20 juni 2016

Gröna Lund

Hej!
 
Hoppas att ni har haft en skön helg! Vilket väder! Regnet stod som spö i backen från fredag kväll och fram till söndag morgon!
Vi hade planerat Gröna Lund i lördags men gav ganska snabbt upp dem planerna. Det fick bli en söndag där istället. Så igår bar det av mot Grönan och Djurgården!
 
Min Lillebror och barnens kusiner från Karlskrona är här och hälsar på denna veckan! Ingen är lyckligare än jag över att få ha dem nära. För oss är det ingen självklarhet. Tvärtom så känns det väldigt lyxigt dem få gånger per år som vi är tillsammans!
En hel vecka får vi njuta av att ha dem hos oss. Sedan bär det av ner mot Karlskrona även för oss på Onsdag där vi ska fira midsommaren i år.
 
 
 
Ett överladdat Kepsgäng på väg mot båten som tog oss mellan Vaxholm och Strömkajen i Stockholm. Barnen i mitt liv samlade på en o samma bild! Lycklig i hjärtat!
 
 
Melvin, Vilma och Liam vinkar hej då till Vaxholm för ett par timmars stadsliv.
 
 
Älskar utseendet på Åkkupongerna. Precis som förr i tiden! Det fanns påfyllningskort också som man fick scanna men det här är ju världsklass! Länge lever Pappersbiljetten! En viss känsla i dem tycker jag! :)
 
 
Wohoo! Lilla Fritt Fall! Denna fick tjejerna upp mig i! Jag som inte alls diggar karuseller alls. Jag är nog den mest trista att gå på tivoli med. Mår illa av allt för mycket snurr, tappar på snudd andan när det går för fort, får panik när jag inte har kontroll och kissar i byxan när det blir för hög höjd......
Med andra ord var det här en stor grej för mig och jag skrek nog högst av alla trots att jag höll äldsta dottern i handen under hela turen.
 
Mina älskade flickor! Så stolt över er!
 
 
Hua!
 
 
 
Tur för mig att han älskar mig trots mina galenskap och att jag är så feg när det kommer till karuseller, spindlar och höga höjder! ;)
 
 
Inget tivoli utan popcorn....toppade med sisådär ett kilo smör.....Mums! :)
 
 
Vilma och Liam med Långa Tanten
 

Efter 6 timmar tackar vi nu
Gröna Lund för den här gången!
 
Hem och göra en rejäl lördags middag och sen blir det massa soffmys!
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej vackra du!
    Tusen Tack för dina varma ord berör och gör mig så glad att läsa så fint underbart och följa dig med och så härliga sommarbilder
    Varm stor kram och finaste sommaren till er!!!!

    SvaraRadera