18 maj 2016

Lill Lördag

Välkommen Lill lördag!
Onsdag och mitt i veckan!
 
Vart tog värmen vägen undrar jag! Handskarna åkte på imorse! Visserligen åker jag hemifrån ganska tidigt. De veckor som flickorna inte är hos oss passar jag på att jobba in den tiden som går förlorad de veckorna jag hämtar och lämnar dem på dagis och skolan.
 
Jag tycker att det är ett bra upplägg. Det fungerar fint. Visst blir det långa dagar på jobbet ena veckan och hemma tidigare den andra. Men då är det också så mycket mer att styra upp. Aktiviteter på kvällarna och annat som rör barnen. Så kvällarna är det inga problem att fylla med saker att göra direkt :)
 
Denna veckan har jag mer tid att kunna jobba på. Jag brukar se till att jag äter en rejäl frukost för en bra och stark start på dagen.
 
 
Tänk, för 1,5 vecka sedan var det sommar i luften! Brände sönder mina stackars axlar. Jag blir alltid illröd runt ansikte, hals och axlar. Däremot får jag aldrig färg på ben och armar. Tänker samtidigt att det är så viktigt att sola med måtta. Smörja sig väl och inte sitta allt för länge i solen.
 
 
 Vi håller tummarna för att värmen kommer tillbaka snart igen.
Hoppas på att helgen har en stor sol att bjussa på.
 
Ikväll tänker jag sätta mig ner och organisera lite bland kommande datum som behöver in i kalendern. Massa roligt att se fram emot :)
 
Ha en fin dag!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar