7 mars 2016

Påsktider

Snart stundar påsken!
 
Dags att börja rota fram ägg, dekorationer och allt annat som hör påsken till! Det blir en sväng till Hötorget någon dag där jag hoppas hitta ett fint ris som får följa med hem. På Dalarö plockade vi alltid vårt egna ris från tomten och tog in. Det blir så fina gröna skott på riset efter ett tag så vårt ris brukar få stå ganska länge utan dekoration även efter påsk. DET är ett vårtecken! När dem gröna skotten kikar fram.
 
 
Så mysigt nu när vi alla hjälps åt att göra fint hemma. Flickorna brukar göra riset! Påskäggen blir liksom julkulorna ett kärt återseende. "Åh mamma denna! Och den här kommer jag också ihåg!" Älskar den typen av tradition. Återkommande saker som plockas fram varje år.
 
 
Påskliljor och Videung brukar jag pryda vaserna hemma med under påsken. Gillar den kombinationen!
 
 
Inspiration från Sköna Hem.
 
Passar på att tipsa om en väns webshop Torg 1 som har fysisk butik här i Vaxholm. Kika in vettja!
 
Önskar er en fin start på veckan!
 
 


2 kommentarer:

  1. Mysigt värre!! Jag ÄLSKAR påsken!! ÄLSKAR ju våren och påsken går verkligen i vårens tecken!
    Tror min kärlek till just påsken kommer av att min mamma även hon älskade den högtiden.
    Fina bilder, speciellt på barnen:)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Fint minne med din mamma !
    Stor kram!!

    SvaraRadera