9 mars 2016

Det Där Med Blåvitt Porslin

Jag tillhör en av dem som har cravings blå vitt porslin. Det där engelska porslinet med dem fina miljöerna avbildade på.
Det finns ju en hel uppsjö av olika serier och märken att drunkna i.
 
Jag har tidigare samlat på just engelskt blåvitt porslin och hittade det mesta av mina fynd på Tradera men även på loppisar och auktioner. Att servisen inte följer samma serie tycker jag är lite av charmen. Det är mixen som blir så fint att duka med :)
 

 
 
 Denna serien, The Hunter By Myott, ingår i min lilla samling. Denna serien klickade jag hem på Tradera för ett par hundringar.
 
Och Så har vi ju mästarnas mästare, Spode Royal Design Vilket porslin! Älskar alla deras motiv. De jag valt att visa här är hämtade ur serien Blue Italian.


 
 Smacka i sig sju sorters kakor från detta fina två våningsfat hade känts galet lyxigt!
 

Söta små dessert gafflar med handtag gjorda av porslin. Man kan ju inte annat än älska dem!
 
Önskar er alla en skön onsdagskväll!
 
Kram!
 



1 kommentar: