6 mars 2016

Dalarö

För er som inte följt min tidigare blogg så kan jag berätta att det finns en plats som fullkomligt äger mitt hjärta och det är Dalarö som ligger i Stockholms södra skärgård. Det råder ett sådant lugn över hela ön och så fort jag kör ut på Dalarövägen infinner sig en skön känsla i hela kroppen.
 
Dalarö fyller en speciell plats för oss alla i familjen. Flickorna är uppvuxna här och vi spenderade 7 år i ett älskat litet rött hus med vita knutar. Tommie är också uppvuxen här ute och har fortfarande sina föräldrar och vänner kvar. Så Dalarö är ett givet ställe som vi hela tiden återkommer till och här spenderar vi mycket tid alla fyra. Jag och barnen har också väldigt betydelsefulla vänner kvar som förgyller våra liv fortfarande. Vänner som jag vet kommer att bestå hela livet.
 
Igår spenderade jag och Tommie hela dagen där ute. Vi strosade nere i byn och besökte de mysiga inredningsbutiker som finns på ön. Maries Hav & Hem samt Dalarö Diverse . Här drev och min vän vår lilla butik Noga Utvalt för några år sedan. Vi avslutade med att käka en riktigt god middag hos T:s föräldrar innan vi rullade hem mot Vaxholm igen. Känner att energiförrådet nu är påfyllt! :)
Har ni något ställe som betyder lite extra för er?
 
 
Fiskarhamnen nedanför Tullhuset
 
 
Utsikten från lilla stugan som T bodde i innan vi blev sambos i Vaxholm.
 


 
Sommar på Dalarö. Vilma, Blue och Tommie

 
Lunch ute i trädgården :)

 
Såå vackert! Genuin skärgårdsatmosfär! Livet helt enkelt!

 
Sensommar dag på Dalarö

 
Här har jag och min vän Erika gått våra dagliga barnvagnspromenader när barnen var små. Kära minnen som är väl bevarade i hjärtat!

 
Vackert!

 
Lunch på bryggan, Kolbotten Dalarö
 
 
Kolbotten Dalarö

 
Ännu en äldre bild från när tjejerna var små. Fiskarhamnen med Dalarö vandrarhem och lilla mysiga våffelstugan som var öppen året runt i bakgrunden.
 
 
Tjejernas sista skolavslutning på Dalarö innan vi flyttade till Vaxholm.



Sista bilden får bli en vy över Askfatshamnen. Mot Schweitzerbadet. Här uppe finns en fin liten lekplats där vi hängde en del när flickorna var små. I Askfatshamnen äter och dricker man gott på Solsidan.

Planerar ni sommaren i Stockholm så är mitt tips att göra en utflykt ut hit! Från Dalarö når man även båttrafik till öarna Ornö och Utö.
 


1 kommentar: