28 feb. 2016

Girls Night Out

 Mötte upp två vänner som funnits i mitt liv i över 10 år. Gammal vänskap rostar aldrig. Jag är så tacksam för dessa två bönor som jag delar mycket tillsammans med. Skratt, sorg, tårar, lycka, kärlek och galna upptåg. Älskar det!
 
Har ett par riktigt nära vänner som jag aldrig släpper taget om! Dem har en speciell plats i mitt hjärta. Vänner som jag vet att jag kan ringa mitt i natten och dem finns alltid där. Dem är en dyrbar skatt!
 
I fredag var vi runt lite överallt. Vi hann med tre stopp under kvällen. Först hamnade vi på hamburgerhaket Barells Burgers & Beer i Gamla Stan. Grymma burgare! Så har ni vägarna förbi, gör ett besök på Stora Nygatan 20.
 
 
Jag gillar öl, men blir så mätt i magen ganska fort. Så för att undvika att se höggravid ut undviker att dricka öl. Men en solig dag på en uteservering samt när man käkar riktigt goda hamburgare kan det lätt bli en öl!
 
 
 
När vi tryckt klart våra hamburgare styrde vi kosan upp mot Stortorget i Gamla Stan där vi tog varsin drink på Pharmarium . Det här stället är känt för sina drinkar. Bara Menyn bekräftar att stället är urskönt! Lokalen är ett före detta apotek med små lådor överallt längs väggarna. Läckert!
Min vän beställde en lakritsdrink med viol. Mums! Blev snabbt en favorit hos mig som annars inte är något fan av drinkar. Tycker mest att dem är slibbiga och söta...
 
 
Jag, Martina och Emilia
 
Sista stoppet blev MELT bar mitt i city. Där sammastrålade vi med min andra hälft och hans bror. Här färdas man tillbaka till förbudstidens New York, där alkoholförsäljning var olaglig och lyxiga champagecocktails serveras förtäckta i tekoppar och flaskor i papperspåsar Så bästa avrundningen på en toppen kväll blev det!
många härliga skratt och massa kärlek!
 
Vi säger, På Återseende".
 
Vilken start på helgen det blev!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar