1 feb. 2016

Bentley Hotel

Välkommen Måndag!
 
Hoppas du har haft precis en sådan där skön och innehållsrik helg såsom just du önskat.
Jag har spenderat min helg på hotell tillsammans med min nära vän och syster. Vi är inte systrar på riktigt, men kunde varit.
 
Vi delar så många minnen tillsamamns och har gjort så mycket ihop. Vi lärde känna varandra när våra äldsta barn precis var nyfödda. Vi var med i samma mammagrupp på Dalarö och umgicks varje dag under ett års tid. Delade varje dag tillsammans med varandra och våra små förstfödda.
 
Vi delade all oro som vi hade som förstagångsföräldrar och hjälpte varandra i alla lägen :)
När vi väntade barn nummer två köpte vi webshopen Noga Utvalt tillsammans. Så vi har även drivit företag ihop under ett par hektiska år.
 
Numera bor vi på olika sidor stan sedan jag flyttade från Dalarö. Så vi bokar in oss ca 3 ggr/ år på hotell och spenderar helgen i stan tillsammans, bara vi två. En fin och väldigt uppskattad tradition :)
 
Denna gången valde vi ett Best Western Hotell mitt i Stockholm. Vi checkade in på Bentley hotell på Drottninggatan 72. Med nära till allt vad Stockholm har att erbjuda.
 
 
Mysig innergård där man även hittar reception och bar.
 
 
En gammal fin hiss pryder ingången i trapphuset. En sådan där hiss som känns så läskig att åka i....
men så vacker att se på! :)
 
 
Receptionen kvällstid. Back to the 80:s! bara Tompa Cruise som saknades i baren ;)
 
 
Hade världens kanske minsta rum....våra väskor o allt annat som vi hade med oss ( Ni tjejer vet garanterat vad jag talar om...) tog upp mestadels av den lilla golvytan som fanns. Men ändå mysigt och väldigt fräscht! :)
 
 
Älskar inredningen. Så ombonat! Lite utlandskänsla på den.
 
 
Erika och jag. Redo för att inta Stockholms nattliv!
 
 
Vi hamnade på Nosh and Chow på Norrlandsgatan 24 där vi landade i "spegelrummet" mellan restaurangen och baren. Här svepte vi ett glas rött och fortsatte sedan hemåt för att krypa ner o kolla film och äta godis i sängen.
 
 
Det kanske allra bästa med att bo på hotell, frukosten!
Att få frossa i allt gott är bland det bästa jag vet! Jag älskar frukostar. Det viktigaste målet på dagen.
 
Vilken härlig helg det blev.
Vi kramades länge och åkte sedan åt varsit håll med löfte om att ses snart igen. Då blir det tillsammans med alla våra barn som också är goda vänner.
 
 
 Nu är det måndag och idag kommer flickorna till mig.
Som jag längtat! Och vilket puss och kramkalas det kommer att bli! Tjohooo!
 
Önskar er alla en fin dag!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar