15 jan. 2016

Take Away Morgon

Hej!
 
 
Det blir lätt en hel del take away frukostar för min del. Då jag byter från buss till tunnelbana vid Danderyds Sjukhus gör jag ofta ett stopp vid Kaffevagnen som står där alldeles precis brevid tunnelbanenedgången.
 
Mitt i all rusning och alla människor som stressar runt åt alla håll och kanter känns denna fantastiska lilla kaffevagn som en oas som sprider en ljuvlig doft av nybryggt kaffe och nybakade frallor och crossianter.
 
 
Jag är fullkomlig slav under crossianter av alla de slag. Godast på morgonen är den naturella smöriga, men visst slinker en med noisett/chokladkräm lätt ner också :)
 
Bilden ovan är från Dalarö bageri. Ett mysigt krypin på den bästa av alla skärgårds "öar" Dalarö söder om Stockholm.
 
 
Tidig morgon vid Hötorget och Konserthuset.
 
Önskar er alla en riktigt skön FREDAG!
Om ett par timmar är det HELG!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar